lördag, juni 24, 2006

Pepitas mode......


Haft musiktema och blivit tubifierad i ett lyckorus-eufori,får man dom filmerna och texterna...ohhhh.Alltid varit lite anti mode intresserad från 13 år och upp i ålder ungefär 26-27 för att sen växla igen*Viktigt smink*eyeliner med "målarpensel" cleopatra touch,ögonskugga guld.Förmåla ögonfransarna med icke vattenfast,låta torka då med eyelinern...sen synål att dela eventuella klibbiga ögonfransar,sen ett lager till kvällningen,indiansmink och då från det symmetriska ansiktet man tagit fram med hjälp av mätning av kindben kontra plockade ögonbryn anlägga rouge.Möjlitvis glitter eller stjärna eller mouche på kinden.Kolla "nosringen" noga för nysning kunde orsaka katastrof.Skjuta skarpt med nässmycke....välja ihop då och göra ett örhänge som matchade helheten.Sen SY i sitt hennafärgade hår(OBS detta var på 70 talet)Sy en frisyr med ullgarn och stoppnål,eventuellt fjädrar... turkiska smycken,flätor eller våffeltång,sova med flätor och sådant.Plus plastpåsar på fötterna?med försvarets vaselin -lika med mjuka tossar.Ständigt klädsamlande-Morfar kan jag få dina gamlaste skjortor och frackskjortor och VÄSTAR,klockedjor.Intill överskott och samla i korg 5 kronors tröjor att färga.Upp till stockholm till Myrorna eller frälsis.Fråga släktingarna-köp afganpäls(FRÅN DET BERÖMDA AFGANFÅRET),snälla när ni ändå semestrar i Turkiet.Cypern köpa folkdräkter-Spanien - London platåskor ooooo morfars gamla hattar ooch plommostop.Lyckan att äntligen hitta en fransk basker ala CHE.Turkiska smycken och tofflor.Fransjackor...ohh mammas Dior-Nina Ricci från 60 talet.Turen att känna en amerikansk fotomodel i storlek 34,som fick behålla sina kläder.Som jag sen fick.Special beställda av mig John Lennon glasögon med spegel glas i.Pälsar från mormors vind(äkta mink)Broderade västar och väskor själv.Tatuering av vän som tatuerade med en gammal rakapparat-Min läkare sa det är mycket snyggare att ha den kvar.Vristlänkar Grekland,billigt guld.Övade att säga med hjälp av parlör -Goddag jag skulle vilja köpa en vristo länko-Guldsmeden sa- Du kan snacka svenska med mig,haft guldsmed i stockholm i många år.När jag gick på Sigtuna-undrade jag ofta varför en snäll dam ibland stannade till och log mot mig med ett inre ljus.Efter några månader sade hon-Hej jag har en klänning som du bara måste ha.Den passar bara dig.Jag sa tack........Samma dag blev min kompis trampad av Lars Widding på handen hon sa-Vafan göru gubbjävel.Jag sa lite försynt(ungefär.. kan inte Lars Widding få göra det)-VET DU VEM DET VAR??Vi hade ofta celebra besök,människor i retrat även med deadline.Hon,kompisen och Manfred Björkquist,brukade äta frukost ihop,de var lite sena till morgonbön.Där fick jag inblick i mycket...Studiegården Uppsala,Helgjobb på säkerhetskontrollen Arlanda,hur egenligen flygkaptener hare,och deras familjer,hur det är att på internat m.m.Studiegården uppsala-obligatorisk kurs ihop med "fångar"med straff över 4 år som pluggat sig ditt,för att gå på universitet m.m,mest bankrånare(vet egentligen inte till 100%).Då gick jag med i KRUM(Riksförbundet för kriminalvårdens humanisering)ÅÅÅ (besöksgruppen på Hall)Vi flickor gav även ut egen tidskrift."EN VERKLIGHET DU KANSKE VILL BLUNDA FÖR"hopppas det är tillåtet i sverige idag och att de inte pangat igen Studiegården.Va kul vi hade....De fick vara ute längst till klockan 12 på helgerna ihop med oss,så dä så.En gång var vi på Bal(allt var så fritt då,vi var inte så vana nån att på bal på 70-talet)Vi skulle skjussa hem dom till klockan 12 på natten, men bilen koka på vägen de fick armsvett så klart.Efter en liten stund kom vår svenska stolthet och räddade oss.. polisbilar-Behöver ni hjälp tjejer jaaaaaaaaa(vårt ansvar att de skulle vara hemma kl 12 annars...-knalltransport till Kumla eller nåt,fixade bilen och gjorde honnör och skjussade grabbarna "hem".Den Spännande fortsättningen följer...bla. om mitt andliga sökande.

Click Here FOR SIGTUNA STIFTELSEN



Inga kommentarer: