onsdag, januari 18, 2006

"Konstig Konst"

Hört yttrycket förrut,nåt obegripligt.
Konstnären lite sisådär etc...Intellektuellt bra för det är konstigt.
Hela(nästan) levde jag i sån finkultur a`la 70-tal.Ju svårare konstnären beskrev sina verks betydelse,ju bättre var det.
En dag när det begav sig i mina studie år i Sigtuna(ej på Kungen hak,men nästan.)
Jag köade för att få se Dali in live.Marielouise De Geer..hade också fått äran ett litet hörn med dockskåp.Jag var i sjunde himlen tills jag en svensk 17 årig "puritan".
Kikade in i Bergenstråles dockhus...Livet vände,allt blev grått.Hennes dockskåpsgubbar hade samlag där!!!!!
Lämnade museet nästan springade,utbröt på ren svenska J..la Marieloise
förstöra mitt kulturella liv.Vi blev sams sen,mest för att jag gillade hennes utseende.Själv hade jag hennafärgat rött hår och spegelglasögon och målade mig som Cleopatra..hmmm..Det gör jag visst än..I ett konstforum har jag fått frågor som:
1)(I min konst acryl+löv lite annat krafs och plastödlor) om jag skadat djur.Så det läggs nu alltid till även vid fot-handscanning i colllage project(No animal or human was harmed,while I made this art)
2)Viker ibland målade ytor i olika material SE OVAN...FRÅGA:Är det lera
Fast jag lovat mig själv att aldrig bli en konstig konstnär,bara vara mig själv i mina konstnärliga uttryck.Kunde ju ha skrivit
-Det materialistiska(patriakaliska) samhällets återgång till en subtilare världsordning....or something like that.Det är ju också bra,heller hur.
Min skapelse härovan heter
*♥Popart With a touch of Rokoko*♥

Inga kommentarer: