måndag, mars 20, 2006

BLOGGER UP RUNNING AGAIN


Varit avbrott på Blogger en längre tid...Men nu funkar det igen va bra.För tulpanerna börjar sloka och mitt strukturerade och tajmade arbete blev lite efter på grund min Namnsdag idag,Ännu något att fira.. Josefina.Flärpar far omkring här med olika saker de ber om.....-ladda om mig säger Herr Norton.ICQ far upp och ber mig ta meddelanden.Msn flärpar ibland....och nåt nytt påfund..AWAWAw NETWORK vill ansluta sig och det rekommenderas att det får göra det,PUUUH.När dessa flärpar lägger sig mitt i det man håller på och skriver eller arbetar med.Kan man känna vissa saker såsom irritation el. dylikt.Idag blev det lång torktid men det bidde nåt iallafall."SPRINGTIME IN ACRYLIC AND FLOWERS"
Nu kom det mail TOUT,fasen och katta upp på tangent bordet.Han har fått en beundrare(en konstig,men berätta inte det)Har stor kastning av papp*S*järn och okastrerad hankatts kattsand.Men den lille...#¤%& brydde sig inte om att den fick sisådär en 5 kilo kissand över sig.Tänkte så där klokt om det ligger kissig sand som skydd i svarta påsarna vill ju inte nåt levande riva slita eller klösa där.Inte ens tokpippi som bor i skorsten(som orsakar mycket intermezzon häromkring,men få som sett den)Jag brukar snacka män genom skorsten den säger -pip och tappar fjädrar i alla ventiler(lät rensa dom för bara några år sen...men.På våren brukar det sitta en 10 kilos fasan bland sparvarn i äppelträdet och äta gammal mistel.Den låtsas att den inte syns,så länge grenarna håller.Som hänger ner då nästan i marken,ibland knakar dom och går av.Hoppas han kommer i år också.Har nu varit ute igen för att få frid(djurälskare)riggat upp med obs plaststavar med vass spets och grind och soppkvast som ska rasa vid beröring,stolar strategiskt utplacerade m.m.

Inga kommentarer: