lördag, mars 25, 2006

JOBBA HELG!!!!!


Att vara konstnär,vilket fritt yrke kan tänkas.Ibland är det tyngre skift än man kan tro.Man har arbetsdiciplin,annars funkar det inte.Massor med normalt ansvar.Plus det totala helansvaret över sitt skapande och att nåt blir gjort helt enkelt.....Laila Freivalds avgång var inte så väntat av mig.Sen jag läste artiklar om henne precis efter Tsunamin(lång tid har gått sen dess)Hon var på teatern det var hon visst också en annan viktig gång hon behövdes.Göran Persons "kvinnor" får ett visst utseende..lite tärda,trötta.Lite frågande"va ska jag göra"som de inte riktigt själva styr och ställer.Eftersom jag icke är varken röstrumpa eller kvinnosaks kvinna och vill inte detta egentligen.Se kvinnor,eller mig funderande på detta sätt.-Är det månne vår statsminister som sagt styr hela plejset.Att folk avgår av fri vilja eller blir ombedda???när Ku närmar sig.Undra vem ska skriva Bestssellern om Göran Persson regeringstid,vilka mer än jag som vet nästan vad som kommer att avslöjas.Det är så uppenbart i mångt och mycket.
Vad finns kvar i sverige...posten....sjukvård...av infrastrukturen,förr stred alla departement... kommuner för MER PENGAR,fick mer.Men vad hände på vägen mellan Bnp och slut destination.Var snälla mot barna och gamlingarna är parollen,men vi mitt i som ska sköta om dom va snälla mot oss också.Men lasta inte över allt på oss som blir sveriges nya volontärer(gratisjobbare)
NY KONST IDAG "SNOWFLOWERS ON CANVAS"

Inga kommentarer: