fredag, februari 10, 2006

konstnärinnan och målarkatten i popartversion


En dag "everyday things day"anlände en liten mullig figur till mitt hem.En han,med väska,låda? och en massa mat och sand?.....Han såg på mig med sina kloka ögon som nästan frågade,ska jag stanna länge m.m.Sen krafsade han och jag i lådan med mina muntra uppmuntrande ord till hjälp...bra..?(vad du nu ska heta på svenska)Kisse var flerspråkig och vi kommunicerade bra ändå.Med kropps språk för i början avvaktade han för att se vad jag var för en alien.Hans hjältedåd en timme senare höjde hans ego enormt.Han drev möss i flergångsfällor ala 75 spänn stycket.Han var anlitad av mig som hitman.Han behövde även husrum för hans ägare skulle bort(nästan sant).Dag 2 drev han en till utan lasso.
Nu trodde vi alla dessa möss hade gått hädan.Ägnade oss åt att lära känna varandra satt på toa ihop..krafsade lite.Han fick sitt namn Bisse den store "lite fega katten"el. det kanske var negativ överföring från mig,vem vet,Jag.Men å så mycket sällskap man har av honom.Lät honom bestämma bekantningstakten.Han är en utmärkt dator programmerare,han skrållar och piper med datorn.Vet exakt var ställena är.Ropar på mig när han behöver gå på toa.Tog ett par veckor innan jag fick pussa och krama om honom ordentligt.När jag målar är han gärna med i acryl färgen men som sagts förut"while making art no animal was hurt"Tassar omkring i öppna spisen också.Rullar sig bland schampoo flaskor,klibb plus acryl plus aska=klibbig katt,men va lätt han är att rengöra,för gör det helst inte själv....nowadays har han åtmistone börjat med det.Han är också prasselpapps samlare,tränar tror jag sina jaktinstinkter.
Detta går också att använda till God Natt saga åt både små och stora barn.
Bisse och Pepita m.fl önskar trevlig Helg.....Förresten kika in på min website och titta på mina nya konstnärer jag ställer ut.
Idag målar jag i acryl, ur Tusen och en Natt,som en protest mot "DET",dom fula gubbarna ni ritat i Danmark(inte ens konstnärligt bra cartoons).Fy på er....Nu ser ni till att skapa harmoni och fred igen,annars ska jag måla av Göran "person" och publicera honom i BAGDAD POST...Jag vill faktiskt också ha folk till min blogg när Jag protesterar.Så de Så

Inga kommentarer: