fredag, februari 03, 2006

Acryl -Oljefärg och en tjuv


Hur man kom in på det här med konst och konstnärliga yttrycksätt.
Vid ungefär 17 års ålder fick jag ett oljemålnings projekt i kommision med fria händer.Ett vilkor var nåt med träd,betalt skulle jag få.Vilka lycka och energi jag angreps av.Med stor frenesi och mycket... mycket olje färg satte jag igång.
Målade så det stod härligt till,gav mig inte förrän jag var mer än nöjd.Blev det bra kunde de tänka sig fler,kunden alltså.
En dag väldigt få dagar senare..stod jag där hos dem och ringde på.
Pussar kramar och betalt fick jag,massor av beröm.Kändes på det hela taget...ja,underbart.
Telefon ringde efter några dagar.Det hade hänt nåt trist.Hela min familj kilade dit.
De hade haft inbrott,något annat än de allra vanligaste.All deras fina konst hängde oskadade kvar på väggarna.Men MIN tavla var stulen...min.Det hade stulits juveler och annat också förstås.Jag tog det väldigt personligt..oförskämt tyckte jag.Jag sa åt gud till och med "hur kunde du"låta detta ske.
Än i dag är icke detta fruktansvärda brott uppklarat.Om nån har nån liten aning var den kan vara delar jag ut en "liten hittelön" Ett modernt träd i olja signerad Pepita Selles
Tavlan häröver heter
Popart; Needle and Thread
Har varit på stort webpartaj,1,5 dygns firande födelsedag med cyber kaffe
och cyber tårta,con mucho Amore.
Armando Salas ,60 år hipp hipp hurra.Han med ön och hajen i vattnet,gillar honom.

Inga kommentarer: